+36 (70) 611-5343 info@ugranijo.hu

Írhattunk volna csalogatóbb címet is, elvileg hatásosabb, ha úgy írjuk le, hogy Te miért gyere ugrani. Inkább elmondjuk, amit mások is mondtak nekünk. Mi többségében már olyan régóta ugrunk, hogy – bár az elsőt soha nem feledjük, – már nem tudunk egész pontosan a frissen először/másodszor/harmadszor ugrottak fejével gondolkodni. Úgyhogy szemezgettünk nektek egy kicsit az ő indokaik közül.

1. Mert tök őszinték vagyunk.

Van, amikor nem lehet ugrani. Ha nem olyan az idő aznap, akkor nem megyünk fel az ugrani vágyókkal, lehet veled sem. Felárért sem. Akkor ugrunk amikor biztosan jó az idő, és biztos ezt nézzük már az ugrás napja előtt jó előre. Persze az elhalasztott időponttól nem esel el, mindig kínálunk alternatív időpontokat, amint látjuk, hogy a szórakozásod meghiúsulhat.

Van (egy elég magas) súlyhatár, ami felett nem viszünk el. Nincs felár a túlsúlyra, mert nem adja vissza a biztonságfokot, hogy több pénzért ugrasz. Mert a felszerelés nem lesz szorosabb akkor sem, ha tömünk bele pénzt. Sajnos van olyan ugróhely, ahol ez bevett gyakorlat. Reméljük a legjobbakat a náluk ugróknak.

Ugyanez a korhatárra is igaz. Nincs ugyan konkrét életkor, de az egészségügyi eredményeire annál szúrósabban nézünk, minél kisebb az a bizonyos négyjegyű évszám a személyidben. Szóval jöhetsz akár 100 év felett is, de akadhat az egészségi állapotodban rizikófaktor, amiket mi alaposan feltárunk.

2. Mert helikopterrel megyünk fel.

Fenntartunk egy drágább gépet, aminek a bekerülése, a szervizelése és az üzemeltetése külön-külön is drágább, mint más ugráshoz használt légijárműé. Ez önmagában persze még nem indok. De minden konkrét számadat nélkül, csak gondolj bele: Mégiscsak masszívabb egy ikerturbinás, tucatnyi államban katonai célokra rendszeresített jármű, mint egy kis polgári „játszós” gép. Utóbbi mellesleg ugyanaz, vagy majdnem úgy néz ki, mint amivel sok helyen a szúnyogokat, növényeket permetezik, vagy egyszerű sétarepüléseket tesznek.

Az Mi-8 még párezer kilóval nehezebb is (7 tonna üresen, 12megrakva) a legtöbb Cessna mindössze negyede-ötöde ennek. Adott az akár 9 m/s emelkedés, a repülőgépek kb. feleilyen gyorsan tudnak emelkedni, ha egyáltalán felmennek ilyen magasra. A helikopter vs repülő veszélyességéről egyébként részletesen írtunk már ITT.

A helikopter, amiből épp kiugrottunk

A helikopter, amiből épp kiugrottunk

3. Balaton

Nincs ebben sem titok, sem meglepetés. A magyar ugróhelyek többségéről szép mezőgazdasági művelésbe vont sárga, zöld, vagy barna árnyalatú téglalapokkal telekockázott képet látsz, erdőkkel, néhány faluval, várossal tarkítva. Esetleg Budapestet a Dunával, amit pestiként valószínű látsz eleget, nem pestiként meg miért fentről néznél, mikor annyi csodás néznivaló van odalenn is van. Nálunk a Balatont látod, és az abba benyúló Tihanyi-félszigetet. Felszállóhelyünkről, a Siófok-Kiliti reptértől 5 km-re már a part található. Nincs ilyen tó, ilyen félsziget, de még csak hasonló sem ezerötszáz km-en belül.

Balaton felett

Balafon felett

4. Tényleg felmegyünk 4000 méterre.

Ahogy 2500 méter körülre ér egy repülő, egyre lassabban emelkednek fentebb, így könnyebb magasabb emelkedésnek eladni az utazásod végét, mint amennyi valójában. Szóval 4000 van a papíron, közben meg valamivel 3000 felett vagy csak, laikusként nem mondod meg a különbséget. Hogy nem az a pár másodper számít? De. A szabadesés komoly hányada lehet, amiről így lemaradsz. Meg igazából nem azért fizettél, hogy a tájékoztatóban kiírt dolgokat ne tartsák be.

Mi tényleg 4000 méterre járunk

Mi tényleg 4000 méterre járunk

5. Mert már nem először ugranak

 Az a helyzet, hogy nem igazán láthattál még nálunk olyan hirdetést, amiben újra ugrásra csábítjuk a korábbi vendégeinket. Mert ilyesmire az égvilágon semmi szükség. Jönnek maguktól, hiszen megtapasztalták azt az élményt, amit itt hétről-hétre próbálunk nektek szavakba önteni, pedig közel lehetetlen.

Mert a lényeg most is ugyanaz maradt, ugrani leírhatatlanul jó.

Szóval, Te jönnél hozzánk?