+36 (70) 611-5343 info@ugranijo.hu

Ha már egy ideje játszol a tandemugrás gondolatával, valószínűleg téged sem kerültek el az interneten keringő, szörnyűbbnél szörnyűbb „elrettentő” videók. Ezek egyik válfaja, ahol az ugró az izgalomtól, vagy a tengeribetegségtől sajnos nem bírja tovább tartani magát és a reggeli (a hányózacskó ellenére is) az oktató nyakában landol.

Ezek a videók a pánikkeltésen kívül sok mindenre nem jók, főleg, hogy a fentihez hasonló csak az ugrások elenyésző százalékában történik. 

Ettől függetlenül abszolút érthető, ha az első tandemugrásod előtt elgondolkodsz a kaja-kérdésen.

 

Ehetek az ugrás előtt? És ha igen, mit?

Összességében azt mondhatjuk, hogy érdemes az ugrásra úgy készülni, ahogy egy nagyobb sporteseményre készülnél. Nem érdemes teljesen üres gyomorral érkezni, de természetesen a hatfogásos ebédek elfogyasztását sem ajánljuk. Ennek az az egyszerű oka, hogy mindkét extremitás rontja a figyelmedet – és így az élményt is.

Ha üres gyomorral mész ugrani, annak könnyen a pincébe leesett vércukorszint és így szédelgés, kényelmetlen érzés lehet a vége. Márpedig hidd el, érdemes minél kényelmesebben érezned magad ugrás közben, hiszen így fogod tudni maximálisan élvezni a sebességet és a látványt.

Ugyanígy gond lehet az is, ha teljesen teleeszed magad felszállás előtt. A kajakóma fogalmát valószínűleg senkinek sem kell bemutatni – ez nem az az állapot, amiben át akarsz élni egy ilyen élményt.

A legjobb megoldás, ha egy teljesen normális adagú, egészséges étkezést követ az ugrás. Ez ideális esetben valamilyen rostokban gazdag, lassan felszívódó szénhidrát, ami energiával tölt fel az egész délelőttre, délutánra.

Mi van, ha nem tudok enni?

Sokan vannak, akik egy vizsga, vagy nagyobb esemény előtt az idegességtől szinte képtelenek enni. Tandemugrás előtt is sokan idegeskednek és izgulnak, ami persze teljesen érthető, főleg az első ugrás előtt.

Ha úgy érzed, képtelen vagy enni, akkor sem kell kétségbe esned. Simán pótolhatod a könnyed étkezést valamilyen tápláló turmixszal. Ezt akár magaddal is viheted és a kocsiban elszürcsölheted. A lényeg, hogy a vércukorszinted a megfelelő zónában maradjon.

Az ilyen smoothiek receptjeivel tele az internet, ezért itt csak annyit jegyeznénk meg, hogy nyugodtan válassz kalóriadúsabb opciót erre az alkalomra. Banán, bogyós gyümölcsök, mogyoróvaj – egyik fogyasztását sem fogod megbánni.

Tengeribetegség

Ha azon szerencsések közé tartozol, akiket hajón, de akár hosszabb autóúton vagy a repülőn ülve is megtámad a tengeribetegség, akkor sem kell kétségbe esni. A közlekedési eszközök morajlása és rázkódása simán felkavarja a gyomrod, de a tandemugrásról ilyenkor sem kell lemondanod!

Ha gyakran vagy tengeribeteg, akkor valószínűleg már fel vagy készülve a hasonló helyzetekre a megfelelő gyógyszerekkel. Úgy áll a tandemugráshoz, mint egy szerpentinen vezető buszúthoz: vedd be a tablettát olyan módon, ahogy amúgy tennéd és így simán elkerülheted az ugrás közbeni rosszullétet.

Megfelelő hidratáltság mellett lelazulni és koncentrálni is egyszerűbb lesz a levegőben, mintha fájó fejjel és szomjasan kellene ugranod.

Folyadék, folyadék, folyadék

Akár eszel, akár nem az ugrás előtt, az ivásról sose feledkezz meg. Az alkoholfogyasztás természetesen szigorúan tilos (nem is nagyon lesz igényed rá, hiszen anélkül is a felhők között fogsz járni). A megfelelő hidratáltság azonban nagyon fontos.

A rendszeres folyadékfogyasztást sokan a mindennapjaikból is kifelejtik és a helyzet rosszabb lehet nagy izgalom hatására. Márpedig aki nagyon izgul, az általában izzad is, így jó eséllyel testednek még nagyobb szüksége lesz az éltető vízre.

Megfelelő hidratáltság mellett lelazulni és koncentrálni is egyszerűbb lesz a levegőben, mintha fájó fejjel és szomjasan kellene ugranod.